divendres, 17 de juny del 2011

Traïdes


Pirata d'ànimes lliures i d'ànimes segrestades
Regent de vaixells a la deriva,
solcador de mars, avorrits i/o oportuns.

Guanyes guerres innecessàries
        a base de canonades
        que apunten debilitats
        i febleses estructurals.
Tant en víctima com en verduc.


Ahir, sense anar més lluny,                                ni més prop,
et vaig veure enfonsar una barca pel simple plaer de veure-la naufragar.
Tenia un capità lleial,                 que onejava amb bandera blanca.


Ara lleves l'ancora, sense més sal ni més oli, per emprendre un nou viatge:
       Colpista de desencisos
       sempre a favor la marea
       i el ventijol que afalagues.

T'has enrocat al meu pal
només per passar l'estona.
I guanyant-te confiança de tripulants i patrona
te m'has fet amb el timó.

M'has enfilat a la lluna
i t'has fet imprescindible.


Et conec i et coneixia...
només que me desbarates
fugiràs peus ajudeu-me,
fent la juguesca malalta
de la teua falsa estima,
pregonant que fou “la ona”
qui esfondrà el castell de sorra i
repetint, ara en carn pròpia,
la prevista traïdoria.

5 comentaris:

  1. Ei! m'encanta!
    Avui ja no dic res més! :)

    ResponElimina
  2. "M'has enfilat a la lluna
    i t'has fet imprescindible".

    M'encanta, captiva.

    ResponElimina
  3. D'aquests n'hi ha molts, però es veuen venir...

    ResponElimina
  4. Vida, a vegades no...
    o potser es veuen a venir quan ho veus des de fora, o abans que t'hagin enfilat a la lluna, però quan ja t'han captivat...no veus més enllà.

    Com sempre, m'encanta com t'expresses!

    ResponElimina
  5. Gràcies Filadora, em val amb això!

    M'alegro Lara.

    Bon ull tens, llavors Vida. ;-)

    Gràcies Rachel.


    Disculpeu el retard en la resposta... He tingut uns petits problemes informàtics, que ja s'han sol·lucionat!

    ResponElimina